Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Alle dagene som kom og gikk....

Av Cecilie - 20 februari 2010 00:04

Så ellers har jeg det helt normalt?

Hadde jo besøk av meg selv herforlitt. Herregud. Takk og lov pakket jeg kofferten (som lignet mistenkelig på en pose fra polet) og dro min glade kos. Katastrofe helg, der vi ble alt for fulle og havnet på nach hos en homofil lyriker. Eksotisk og ufarlig egentlig, det var alt tullet før kl. 3 på natten jeg helst vil ha uskrevet. Vi hadde heldigvis med oss en fornuftig sak med krøller, så det kunne gått mye verre. Uansett så er jeg endelig borte, kastet ut og vasket vekk. Hvordan min samboer har stått ut med meg i 4 år er ubegripelig! Jeg ble driiiiiiit lei etter 3 dager.


Som tidligere nevnt har studenten i meg våknet etter ett års dvale. Jeg har kastet meg bak skolebenken med noe som kan kalles ufordragelig mye energi. Rekker opp handa støtt og stadig (hun med krøllene er der også, og som en engel rekker hun også opp handa jævlig mye, slik at det ikke er bare jeg som er teit;). Min nye G-klasse er en Herlig gjeng. Samlet er dem som en god lapskaus, en saftig blanding av facebook, strikking, personlige bibler og fine ullgensere! Jeg har ikke lært meg halvparten av navnene, men har allerede funnet ut hvem jeg er enig med, kunne ha giftet meg med, hvem som er herlig teite og de som tar stor plass. De anonyme er søte og alle har masse hår. Hver og en ville sett vakker ut på et frimerke! Jeg aner ikke hva de tenker om meg…særlig etter en høyst personlig abort-diskusjon fra min sine, men det viktigste er at jeg liker dem. Jeg er jo ikke tankeleser, ikke nå i hvert fall, så….Uansett- jeg elsker jo nye mennesker, og alle disse er potensielle perler!


Vel, så satt jeg her og smilte da. Men hvordan ville det vært hvis jeg aldri hadde gått i den forrige G-klassen? Hva ville jeg gått glipp av? De må jo ha formet meg litt som menneske!


Jeg husker en fersk vennegjeng som sitter samlet rundt 3 engangsgriller, utrolig masse tuborg og våt marsmellows. Alle titter nervøst på hverandre før første korken spretter. Der i ringen var vi, fremtidige praksisgrupper, vennskap og mange klemmer. Han derre morsomme med langt hår strekker ut føttene og begynner å synge; ”Fader Abraham, har fire sønner…!” Festen var i gang for klasse A07G;)

Hvem av oss husker ikke det forferdelige regnværet som ødela en perfekt grilldag i SofienbergParken? Hattefesten til mr. K var den utrolige løsningen på hva man gjør hvis man har spart opp et helt liv med hatter. Vant vi forresten noen gang en quiz? Evergreen, Stargate, Fyrhuset og Tamara. Kjenner alt flyter. Prøver å hente tråden tilbake til klasserommet. En overentusiastisk ped.lærer, streng norsklærer og en forsiktig mattelærer. Irritasjon, latter og røykepauser. ”Petter Dass” som skriver en sex-kontrakt, noen som planlegger julebord og andre som skriver detaljerte 2do-lister. Tankene spinner! Første skoledag, navnelek og glitterpupper, -jeg fikk min første kompis med å stikke fingeren i puppen hennes og spørre om hun hadde pynta seg. Fikk min andre kompis (hun med krøllene;) da vi lagde klassesang; ”Åh, kjenner veska mot mitt lår og jeg vet hvor veien går, uuuut mot HiO, hvor drømmer blir sanne og bla bla bla bla. Ble venn med alle til slutt, men husker ikke hvordan. Må ha vært en krevende prosess;)  

Fineste minnet tror jeg må være helgeturen til den vakreste hytta jeg noen gang har sett! Roadtrip til Arendal, med de tre søteste jentene i samme bil. Bål og Munkholm (hadde bulle i magen ja), pannekaker og taco. Jeg med min gravide kropp var utslitt 22.00 og stod opp neste morgen, frisk og pigg, samtidig som de seneste la seg.

Fader Abraham-sangen dabber forsiktig ut, men jeg skal ikke bli trist. Jeg skal spare på alt sammen inni hodet! Alt om å holde templer rent og skap som åpnes. Imsen-spill og TV-er til 42.000 Uheldige sykkelturer og slåball-turneringer. Trær som skal drepes og karaokesynging. Graviditeter og Maldivene, biljard og mandariner. Bursdager, halvlitere, singstar og negerkostyme. Alt skal jeg holde kjært, som blanke puzlebiter i et evigvoksende bilde.

Vakre perler.


Legger på dette bildet her på slutten for å vise hvordan jeg har det litt inni meg. Neida, syns bare bilde er jævla gøy!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilie - 14 december 2010 23:10

Har fått meg ny blogg. Kommer sikkert til å angre...men i galskapen rundt advendt bestemte jeg meg for å gå over til den norske siden. Beklager;)   studentmammablablabla.blogspot.com ...

Av Cecilie - 7 december 2010 22:41

Hvis det var meningen at vi skulle få belønning og straff i efterlivet, ja da er dette efterlivet, for hvorfor finnes det ellers latter og tårer? De ene kan ikke eksistere uten det andre. Dette er tanker jeg produserer, når jeg egentlig skulle ihug...

Av Cecilie - 16 oktober 2010 00:02


Jeg sitter her og skåler med Kalle, en av mine beste venner. Stemningen er god, som sist han var her og spiste kanelboller med Nora. Smilet er på plass og den tørre latteren får sitt innpass. Kalle er en fritenker. Jeg har fortalt han teorien min om ...

Av Cecilie - 9 augusti 2010 12:57

Plutselig ble Oslo hjemme! Da vi hoppet av toget, fra Sverige, etter endt familieferie, var min første tanke; endele heime! Osloluften slo mot meg og fylte meg med en inderlig varme(delvis fordi det var tropehett den dagen). Jeg som hardnakket har ...

Av Cecilie - 30 juli 2010 22:07

Da var seks uker med reising over. Hva har vi tatt med oss hjem, bortsett fra myggstikk og et fantastisk mønster av forskjellig skiller etter dager i sola? Hva kommer jeg til å savne etter alle turer hit og dit med uendret bagasje? Absolutt ingenting...

Presentation

Omröstning

Svar på denne setningen: Jeg har alltid villet løpe kliss naken over en drit lang blomstereng, en "windy" ettermiddag.
 eh, har ikke alle?
 Har gjort det maaaaange ganger sammen med maaaange forskjellige folk;)
 hvem løper jeg fra?
 er dessverre litt redd for å tråkke på noe ekkelt.
 blir det filmet? og får jeg penger for det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vær Kreativ i Gjesteboka=)


Ovido - Quiz & Flashcards