Alla inlägg under december 2010

Av Cecilie - 14 december 2010 23:10

Har fått meg ny blogg.

Kommer sikkert til å angre...men i galskapen rundt advendt bestemte jeg meg for å gå over til den norske siden. Beklager;)


studentmammablablabla.blogspot.com

Av Cecilie - 7 december 2010 22:41

Hvis det var meningen at vi skulle få belønning og straff i efterlivet, ja da er dette efterlivet, for hvorfor finnes det ellers latter og tårer? De ene kan ikke eksistere uten det andre.

Dette er tanker jeg produserer, når jeg egentlig skulle ihuga og uhyre fokusert ha konsentrert meg på å få en fullstendig forståelse for hva nynorskdidaktikk er. Etter å ha lest et halvt avsnitt om ”den gode praksisen” bestemte jeg meg for å totalsterilisere vaskemaskinen. Jeg har nemlig kjøpt et monstereffektiv pulver, med magiske farger på emballasjen. Etter å ha lest den tretrinns brukerveiledningen gikk det opp for meg at jeg har blitt 50% rundlurt av RIMI. Selvfølgelig er pulveret kongebra, siden du i punkt 2 skal vaske innsiden av vaskemaskinen, før du setter den i gang. Punkt 3 var: sett maskinen på, for dem som lurte. Nå har jeg uansett en nydelig ren hvitvask hengende i stua, klinte nemlig til med litt Oxy A for å demonstrere mitt passivagressive hat til naturen.

Bare tanken på å sette meg ned for å nærlese Kunnskapsløftet, ga meg en nesten ”jeg dør hvis jeg ikke vasker og legger juleduker i kjøkkenet”-trang. Jeg vil jo slettes ikke dø, så nå ser det ut som nisseland der hvor kaffetrakteren står.


Jeg har skrevet masse på eksamensbesvarelsen, men ideen om å skrive inn etter hvert som jeg fant nytt stoff, gjorde meg bilsyk. Heldigvis fikk jeg en mental pause da jeg skulle hente Dyret i barnehagen. Nå snorker hun (pappas barn) på soverommet og jeg er nødt til å fortsette.


Lurer på om jeg skal kjøpe den Sex i Bibelen- boka til neste års boksirkel…Det kan jo hende det blir en klassiker, og da vil jeg at mine barnebarn og min omkrets` barnebarn skal ha en 1. utgave av underverket. Den er sikkert drit dyr.


Seriøst, jeg må levere en god besvarelse på fredag! Jeg vet at det allerede har gått til skogen med matematikkeksamen, derfor må jeg få en bra karakter i norsk. Jeg må bevise at det går å ta to 60 stp. fag samtidig som man jobber fast 40%, er småbarnsmor, har boksirkel, er en halvengasjert kjæreste og husmor(50/50 dating og oppvask), handler ting på salg og drikker øl. Jeg må vise at jeg svømmer best med hodet under vann!

Må forresten lære meg med den kalkulatoren jeg lånte av hu nygifte…og prøve å se om knekkebrød med kaviar og banan er godt. Det er sykt kaldt ute. Har masse jeg må handle av julegaver…og sende de julekortene, som aldri kommer.

Så tilfeldigvis et fly på nattehimmelen før i dag, som fløy ganske lavt. Ble livredd. Begynner sikkert å utvikle angst mot verden, sånn typisk. Tenk om det var noen jeg var i fjern slekt med som satt i det flyet. Ja helt sikkert, det var nok det. Hun så ut og jeg så opp, og jeg fikk angst. Sånn mikro og makro følelse. Skal få en ny nabo i blokka. Det gleder jeg meg til.


Ivar Aasen døde jo når morroa begynte, han forsvant bare fra et sidetall til et annet. Og han skal jeg ikke fokusere på i oppgaven, men det er jo hans navn hver elev i Norge kan, bare hans navn! Hvem søren er Kjartan Flægstad? Litteraturhistorieboka var helt verdiløs med tanke på nynorskdidaktikk. P. A. Andersen har ikke fokusert på likestillingen av målformene. Te, jeg vil ha te…eller kakao. Nei, bare vann. Lurer på hvor mye penger jeg har på kortet, for jeg vil virkelig ha julegardiner i stua. Tenkte akkurat samme tanken sist år. Da lette jeg faktisk etter gardiner, fant bare dritt. Æsj jeg hater glitter.


Lurer på hvor langt de andre har kommet. Tør ikke spørre. Jeg føler meg litt utopisk på sidelinja, mens dem er realistisk og nærværende med en didaktisk plan. Herregud hvis F retter min eksamen går det dårlig, han finnes ikke utopisk. O derimot er litt svevende…må skjerpe meg, jeg vil at F skal rette min. Man er ikke bedre enn sitt svakeste ledd! Går det an å få tastaturdysleksi? Det er utrolig kjedelig å drikke vann og gardinene oser ikke av julestemning. Jeg får ikke plass til alt jeg har skrevet ned på 10 sider. Nei nå må jeg ha i meg mat.


Hvorfor i all verden, og hvem har bestemt, at de viktigste –mest intensive eksamensperiodene skal være i adventstida? Noen som virkelig hater juleånden, nyvasket gulv og lukten av nystekte pepperkaker.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Svar på denne setningen: Jeg har alltid villet løpe kliss naken over en drit lang blomstereng, en "windy" ettermiddag.
 eh, har ikke alle?
 Har gjort det maaaaange ganger sammen med maaaange forskjellige folk;)
 hvem løper jeg fra?
 er dessverre litt redd for å tråkke på noe ekkelt.
 blir det filmet? og får jeg penger for det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vær Kreativ i Gjesteboka=)


Ovido - Quiz & Flashcards